Pagini

joi, 1 martie 2012

1 martie - povesti , legende, mituri

   Inca de zilele trecute am cautat povestea, legenda sau mitul zilei de 1 martie si a martisorului dar pana la urma tot nu am aflat ceva clar.
  Eu imi amintesc ca in copilarie am citit o poveste despre un  fecior care s-a luptat cu un zmeu pentru a o elibera pe Zana Primavara.  Feciorul a reusit sa   o elivbereze dar a fost ranit iar sangele   i s-a scurs pe zapada. De atunci Zana Primavara   a legat  langa ghiocei si un fir impletit  alb-rosu.   In mare asta mi-am amintie eu din poveste , dar am citit diverse alte  legende legate de Baba Dochia sau de faptul ca acest obicei este stravechi de mai bine de 8000 de ani.

 In plus am aflat ca  in legatura cu daruirea simbolicului  martisor in fiecare zona exista un alt obicei. Eu stiu doar ca  baietii dau fetelor martisoare de 1 martie.
   Va doresc o primavara frumoasa, belsug in casa, bucurii , iubire si  mult noroc!

Niciun comentariu: